Wajah Terkini Budak Pada Botol Kordial F&N yang Disangka Liyana Jasmay! Memang tak sangka!

Sebelum ini seluruh rakyat Malaysia menyangka gadis yang tertera pada botol minuman kordial F&N adalah pelakon dan penyanyi Liyana Jasmay. Namun, tekaan itu silap.

Siapakah budak perempuan disebalik botol kordial F&N itu?

Sebelum ini kami telahpun mendedahkan siapa budak perempuan itu dan yang pastinya, dia bukanlah Liyana Jasmay seperti yang uar-uarkan sebelum ni.

Terbaharu, gambar-gambar budak itu yang kini sudah meningkat remaja pula tersebar. yang pastinya budak ini telahpun menjadi seorang gadis yang sangat cantik.

Wajah Terkini Budak Pada Botol Kordial F&N yang Disangka Liyana Jasmay! Memang tak sangka!

Berikut merupakan gambar-gambar budak perempuan pada botol kordial F&N di masa kecil. Comel bukan?

Wajah Terkini Budak Pada Botol Kordial F&N yang Disangka Liyana Jasmay! Memang tak sangka!
Wajah Terkini Budak Pada Botol Kordial F&N yang Disangka Liyana Jasmay! Memang tak sangka!

Ini pula gambar budak perempuan pada botol kordial F&N yang kini sudah meingkat remaja. Dah cantik dah.

Wajah Terkini Budak Pada Botol Kordial F&N yang Disangka Liyana Jasmay! Memang tak sangka!
Wajah Terkini Budak Pada Botol Kordial F&N yang Disangka Liyana Jasmay! Memang tak sangka!
Wajah Terkini Budak Pada Botol Kordial F&N yang Disangka Liyana Jasmay! Memang tak sangka!

Heboh Ada Honda EX5 No. Plate Berharga RM70000 !! Alasannya Memang Kelakar.. Kesian

KOTA BHARU – Tembelang seorang pemuda mahu bermegah-megah dengan menggunakan nombor pendaftaran siri DDD111 yang kononnya bernilai RM70,000 pada sebuah motosikal terbongkar selepas dia ditahan penguat kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 3.20 petang, lelaki berusia 20-an itu ditahan dalam operasi di Jalan Kebun Sultan di sini semasa menunggang sebuah motosikal jenis Honda EX5.

Heboh Ada Honda EX5 No. Plate Berharga RM70000 !! Alasannya Memang

Mahasan menunjukkan nombor pendaftaran DDD111 pada motosikal milik seorang pemuda yang ditahan di Kota Bharu semalam.

Pengarah JPJ Kelantan, Mahasan Mustapa berkata, hasil pemeriksaan mendapati nombor DDD111 masih belum wujud manakala nombor pendaftaran sebenar motosikal itu ialah AHR644.

“Pemuda berkenaan dipercayai menggunakan plat pendaftaran tersebut dan berkeliaran di sekitar Pengkalan Chepa dan pusat bandar ini sejak tiga minggu lalu.

“Semasa ditahan, dia mendakwa berjaya membida nombor tersebut pada harga RM70,000 sedangkan nombor awalan itu masih dalam proses penilaian tender,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

sumber: kosmo

MENGEJUTKAN! Walaupun Wartawan Thailand Melabelkan Sukan SEA Kuala Lumpur sebagai “SEA Kong” atau (SEA Tipu) Namun Kenyataan PM Thai Ini Sangat Mengejutkan!

BANGKOK: Perdana Menteri Thailand Jeneral Prayut Chan-o-cha mempertahankan Malaysia yang mengungguli kutipan pingat emas terbanyak dalam temasya Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 (KL2017), dengan menyatakan ‘ia adalah normal’ bagi negara tuan rumah berdasarkan persiapan yang lebih baik untuk menghadapi sukan terbesar di Asia Tenggara itu.

Walaupun memuji aksi atlet Gajah Putih dalam temasya dwitahunan itu, beliau berkata ‘beberapa persatuan sukan’ di negara berkenaan masih dibelenggu masalah dan mahu ia diperbaiki sebaik pulang ke Thailand.

“Adalah sesuatu yang normal bagi negara tuan rumah akan mendapat lebih banyak (pingat emas) berdasarkan persediaan yang dilakukan.

“Sama seperti kami, apabila menjadi tuan rumah, kami juga boleh menguruskan jenis sukan dan kali ini mereka (Malaysia) mempunyai persiapan yang lebih baik,” katanya kepada pemberita di Rumah Kerajaan di sini Rabu.

MENGEJUTKAN! Walaupun Wartawan Thailand Melabelkan Sukan SEA Kuala Lumpur sebagai “SEA Kong” atau (SEA Tipu) Namun Kenyataan PM Thai Ini Sangat Mengejutkan!

Prayut Chan-o-cha

Walaupun menduduki tempat kedua di belakang Malaysia dalam keseluruhan pungutan pingat dan kehilangan mahkota serantau, perdana menteri menegaskan beliau masih berpuas hati dengan prestasi cemerlang atlet Thailand dalam temasya itu yang membabitkan pelbagai jenis sukan.

“Kami gembira kerana menduduki tempat kedua walaupun saya mahu mereka terus mengungguli carta teratas pungutan pingat,” katanya.

Komen Prayut itu dibuat susulan kritikan yang dilemparkan oleh media dan peminat Gajah Putih itu terhadap aspek penganjuran KL2017 oleh Malaysia.

Selain mengkritik negara tuan rumah mengenai perkara-perkara remeh semasa penganjuran Sukan SEA seperti kekurangan makanan dan pengangkutan atlet, mereka juga menuduh Malaysia tidak mempunyai semangat kesukanan dalam misi tuan rumah untuk mengungguli pungutan pingat dan bergelar juara keseluruhan.

Akhbar berbahasa Inggeris, Bangkok Post dalam artikel bertajuk “An ugly tradition continues in Malaysia” pada Rabu berkata emosi semakin tinggi dalam kalangan peminat dan wartawan Thailand yang meluahkan kemarahan mereka dengan melabelkan Sukan SEA Kuala Lumpur sebagai “SEA Kong” atau (SEA Tipu).

Ia juga berkata ketua kontinjen Thailand dalam temasya dwitahunan itu, Thana Chaiprasit mendakwa penganjuran KL2017  adalah paling teruk berbanding penganjuran Sukan SEA yang lain serta Sukan Olimpik dan Sukan Asia.

Beliau juga mendakwa pegawai dari negara lain turut berkongsi pendapat yang sama.

Walaupun kritikan pedas dilemparkan oleh Bangkok Post, satu lagi akhbar harian berbahasa Inggeris , yang popular di sini, The Nation lebih bersifat introspektif dalam menilai prestasi Thailand pada temasya KL2017, memilih untuk menyalahkan prestasi atlet negara itu yang hambar berbanding Malaysia.

Dalam teguran keras terhadap pihak berkuasa sukan negara itu, akhbar The Nation dalam lidah pengarangnya baru-baru ini berkata negara itu gagal terutama dalam acara sukan antarabangsa pada temasya dwitahunan berprestij itu yang sedang berlangsung di Kuala Lumpur.

“Pada temasya Kuala Lumpur 2017, Thailand telah gagal terutamanya dalam ‘sukan antarabangsa’. Pendek kata sekiranya acara sukan serantau (tradisional) dikeluarkan daripada carta pingat, negara masih ketinggalan di belakang Malaysia, Singapura dan Vietnam,” katanya.

Penyenaraian sukan tradisional dalam Sukan SEA, katanya, dijadikan alasan oleh negara itu jika ia kalah kepada Malaysia tetapi ia tidak boleh bergantung kepada alasan dan hujahan itu lagi kali ini. -Bernama

sumber: mstar

Sedih Dan Kejam. Ibubapa Mengajar anak Seperti Binatang Sehingga Jiran Terpaksa Campur Tangan. Alasanya Memang Tak Masuk Akal !!

Seorang budak lelaki berusia tujuh tahun telah dirantai oleh ibu bapanya di tangga luar rumahnya sebagai hukuman ke atas kenakalannya di China baru-baru ini.


Tindakan pasangan suami isteri itu terbongkar apabila video dikongsi di aplikasi Wechat tersebar di media sosial China.

Hasil rakaman dari jiran tetangganya, kanak-kanak lelaki itu berdiri di luar rumah tanpa alas kaki dengan tangannya diikat seperti binatang.

Dalam rakaman itu juga, kelihatan seorang budak perempuan telah berkongsi roti dengan kanak-kanak lelaki tersebut sementara tangannya masih terikat oleh rantai logam.

Berdasarkan rakaman itu, kanak-kanak lelaki itu mendakwa telah dipukul oleh bapanya dan dirantai di tangga untuk sepanjang malam.

“Dia juga tidak diberikan makanan atau minuman,” katanya lagi.

Dalam satu kenyataan, pegawai polis Maguan telah melawat tempat itu pada 24 Ogos lepas untuk membuat siasatan lanjut.

Ibu bapa kanak-kanak tersebut memberitahu bahawa anaknya terlalu nakal dan selalu melanggar peraturan.

Mereka terpaksa mengikat tangannya untuk menghalang untuk memusnahkan harta benda jirannya.

Ibu bapanya juga mengakui telah menghukum kanak-kanak itu sebanyak dua kali dengan mengunci tangannya dengan rantai pada bulan Ogos ini namun tiada kecederaan yang ditemui.

Menurut Pentadbiran Keselamatan Awam, Ibu bapa terbabit telah diberi amaran lisan kerana tidak mendidik anak dengan cara yang betul.

Sumber- Daily Mail

Mohon Kongsikan

(Gambar) Padah akibat pewarna rambut, wajah bertukar seakan-akan raksasa. Inilah puncanya…

Auto Draft

 

Tapi, alergik terhadap pewarna rambut? Lihat perubahan mendadak gadis cantik ini akibat alergik terhadap pewarna rambut. Wajahnya bertukar seakan-akan menjadi raksasa. Wajahnya seakan-akan pantulan wajah anda sekiranya anda melihat wajah anda di belakang sudu.

Auto Draft

Wajahnya ketika pergi ke bilik kecemasan hospital

Auto Draft

Hari kedua

Auto Draft

Pengakhiran hari kedua

Auto Draft

Hari ketiga

Auto Draft

Pengakhiran hari ketiga

Auto Draft

Hari keempat

Auto Draft

Hari kelima dan hampir berubah kepada wajahnya yang normal.

Auto Draft

Sumber: ezchannel.com

Mohon Kongsikan

Luar biasa. Dia dapat tiru suara banyak orang. Semua orang jerit terkejut dan juri langsung tidak dapat percaya!

Luar Biasa!! Dia Ada Keupayaan Tiru Suara Banyak Orang.. Tengok saat 0:55, Semua Orang Jerit Terkejut!! Juri Langsung Tidak Dapat Percaya!!! Kenapa dia hebat sampai cam ni? dapat tiru suara orang. Kalau dia ada niat nak buat jahat pun habislah kalau cam tu!!

Ini lah orang yang sangat berbakat. Dalam dunia ini memang ada banyak orang yang ada keupayaan yang tidak kita ketahui. Contoh dalam video ni, dia dapat tiru suara banyak orang, memang dapat buat orang rasa terkejut. Cuba bayangkan kalau dia buat suara cam awak dan buat jahat, kan dah habis lah kalau cam tu. Cepat tengok!

Komen Yang Mengejutkan Ong Kim Swee Setelah Haziq Nadzli Penjaga Gol Melakukan Kesilapan Tertumbuk Bola Ke Gawang Sendiri…

JURULATIH skuad bawah 22 tahun (B-22) negara Datuk Ong Kim Swee enggan menyalahkan penjaga gol Muhammad Haziq Nadzli yang menjaringkan gol sendiri sehingga menghadiahkan kemenangan buat Thailand pada final di Stadium Shah Alam, malam tadi.

Menurut Kim Swee, kesilapan penjaga gol berusia 20 tahun itu yang tertumbuk bola ke gawang sendiri ketika mengeluarkan bola sepakan sudut pada minit ke-39 boleh terjadi kepada mana-mana pemain.

>> Buka Video Dibawah <<

“Ia situasi sukar buat Haziq, dan kesilapan itu boleh berlaku ke atas mana-mana pemain. Kita tak boleh menyalahkan dia, dia masih muda dan masih belajar lagi,” katanya dalam sidang media selepas perlawanan itu.

Kekalahan itu seakan mengulangi tragedi 2001 di mana Malaysia tewas dengan keputusan sama apabila kesilapan penjaga gol Kamaruzaman Hassan menghadiahkan kemenangan buat skuad Gajah Perang di venue yang sama.

Malah kegagalan memenangi ibu segala emas itu meneruskan penantian Malaysia selepas kali terakhir skuad kendalian Kim Swee muncul juara di Jakarta 2011.

Menurut bekas pengendali kebangsaan itu, beliau berpuas hati dengan prestasi pemain sepanjang kejohanan ini namun tetap melahirkan rasa kecewa kerana gagal memenangi emas.

“Kita beri saingan hebat kepada Thailand, tapi kita beri gol kepada mereka tidak kena pada masanya. Kita cuba bangkit tapi tetap gagal mencari gol.

“Saya tak gembira kerana tak memenangi pingat emas tapi secara keseluruhan saya berpuas hati dengan prestasi pemain dengan masa terhad yang kita lalui sebelum ini. Kita membuktikan bahawa kita mampu bersaing dengan pasukan rantau ini,” kata Kim Swee.

Hujan yang turun sebaik permainan bermula seakan memberi petanda malam suram buat penyokong Malaysia yang membanjiri Stadium Shah Alam tanpa sorakan Ultras Malaya susulan memboikot isu penjualan tiket sebelum perlawanan.

Meskipun Thailand memperlihatkan penguasaan pada babak pertama namun mereka masih sukar untuk menembusi gawang pasukan tuan rumah sehinggalah kesilapan Haziq ketika mengeluarkan bola sepakan sudut Sasalak Haiprakhon.

Gol sendiri itu sudah cukup memalit derita buat anak buah Kim Swee yang cuba bangkit pada separuh masa kedua namun sukar untuk menembusi benteng Thailand.

SUMBER

Aneh! Dah hilang 90 tahun di segitiga bermuda, kapal ni tiba-tiba muncul kembali. Apa Yg Dijumpai Memang Mengejutkan!!

Aneh! Dah hilang 90 tahun di segitiga bermuda, kapal ni tiba-tiba muncul kembali. Apa tu segitiga bermuda tu? Segitiga bermuda ialah tempat kat laut di mana kapal yang datang ke tempat ni selalu hilang tak tahu pergi ke mana, dan buat semua orang sangat takut terutamanya pelaut. Pelaut yang sangat berpengalaman pun tidak berani nak masuk ke kawasan tersebut.

Tapi hal ni jadi pelik sebab kapal yang sudah hilang 90 tahun lalu di segitiga bermuda, kini tiba-tiba muncul kembali. Banyak orang fikir apa yang telah kapal tu jumpa semasa berada di segitiga bermuda tu? Mari sama-sama kita lihat

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

 

Kemenangan tipis Thailand ketika menentang Malaysia pada acara bola sepak sukan SEA Selasa yang lalu diletakkan di bahu penjaga gol Malaysia, Muhammad Haziq Nadzli. Cubaan Haziq menumbuk bola berkenaan untuk menyelamatkan pasukan Malaysia bertukar mimpi ngeri apabila bola berkenaan memasuki gol Malaysia sendiri.

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

Gol berkenaan menempatkan pasukan Thailand sebagai pemilik emas sukan bola sepak, manakala pasukan Malaysia hanya mampu menerima pingat perak sahaja.

Kecoh apabila sesetengah rakyat Malaysia menyalahkan Haziq kerana kecuaiannya memberikan Thailand kemenangan pada malam itu.

Tidak hanya itu, teman wanita Haziq turut menerima reaksi yang sama apabila ada pihak yang mendakwa bahawa dia merupakan sebab mengapa pasukan Malaysia tewas kepada negara jiran itu.

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

Satu laman sosial telah memuat naik gambar wanita berkenaan bersama Haziq disertakan dengan kapsyen “Ada tiga perkara yang boleh menjahanamkan negara. Satu, ‘chinggey’ (perempuan),”.

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

Bahkan ada juga individu yang terang-terangan menghina penampilan teman wanita penjaga gol itu.

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

Netizen yang tidak senang dengan entri berkenaan mengecam tindakan admin itu memuat naik post sebegitu untuk menunjukkan kekecewaan dalam kekalahan Malaysia pada malam Selasa lalu.

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA! Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA! Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA! Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

Tetapi ada juga pihak yang bersetuju dengan kenyataan admin laman berkenaan dengan menyalahkan Hafiz atas kemenangan pasukan Thailand.

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

Hafiz dalam kenyataanya memberitahu bahawa dia tidak sengaja menumbuk bola berkenaan ke dalam jaring gol.

“Bola itu melencong ke dalam, saya nak tumbuk tetapi keadaan hujan menyebabkan saya tersilap ketika menumbuk keluar.

Apa boleh buat, itu bukan rezeki saya, bukan saya sengaja. Kalau saya sengaja, tidak perlulah saya bermain.

10 kali saya selamatkan gol, orang takkan ingat tetapi orang akan ingat sekali sahaja kesilapan saya.

Siapa yang memberikan semangat kepada saya, terima kasih diucapkan. Siapa yang cakap macam-macam, itu hak mereka, saya tidak kisah.” ujarnya keapda pihak Belia Bangkit.

Hafiz ada memuat naik status di laman Twitternya pada petang sebelum perlawanan.

Teman Wanita Penjaga Gol Haziq Jadi Mangsa Buli Siber Akibat Kekalahan Pasukan Malaysia Menentang Thailand Sukan SEA!

Sumber mStar dan Belia Bangkit

Kanak-kanak berumur 8 Tahun Ini Harus “Mengorbankan Nyawa” Untuk Adiknya, Tapi Apa Yang Dia Lakukan Buat Ramai Terkejut!

Sebagai ibu bapa, kalau kita perlu memilih 1 dari antara 2 orang anak kita untuk hidup dan yang lain meninggal, rasanya pasti seperti neraka.Banyak orang berkata terkadang pilihan itu harus dibuat. Tapi bagi ibu bapa, pilihan itu juga bukan pilihan. Kalaupun akhirnya ibu bapa memilih salah 1, mereka pasti akan hidup dalam penyesalan seumur hidup mereka. Sama seperti yang terjadi di bawah ini.

Kanak-kanak berumur 8 Tahun Ini Harus “Mengorbankan Nyawa” Untuk Adiknya, Tapi Apa Yang Dia Lakukan Buat Ramai Terkejut!

Baru-baru ini ada seorang kanak-kanak berumur 8 tahun, sebut saja namanya Andi, yang menderita penyakit liver yang dikenali dengan nama sirosis. Andi mempunyai seorang adik kecil yang baru berumur 1 tahun.Selama 1 tahun terakhir, ibu bapa Andi menghabiskan banyak wang demi rawatan Andi. Tapi ironinya, apabila keadaan Andi mulai membaik, adiknya diserang penyakit yang sama. Harta yang ibu bapa mereka miliki tidak banyak. Rawatan itu kalau mau dilakukan biayanya sangat besar, sementara mereka tidak mempunyai wang yang cukup untuk merawat kedua-dua anak mereka. Setelah doktor memeriksa keadaan mereka, doktor mengatakan kalau kemungkinan si adik untuk sembuh lebih besar berbanding dengan Andi, kerana penyakit yang didertia oleh si adik masih baru tahap awal.

Kanak-kanak berumur 8 Tahun Ini Harus “Mengorbankan Nyawa” Untuk Adiknya, Tapi Apa Yang Dia Lakukan Buat Ramai Terkejut!

Ibu bapa Andi harus membuat pilihan. Ini bukanlah pilihan yang mudah.Setiap hari papa dan mama Andi harus hidup di dalam pilihan yang menghantui mereka ini. Akhirnya setelah pertimbangan yang sangat panjang, mereka memutuskan untuk merawat sang adik.

Andi yang baru berumur 8 tahun itu tidak marah ataupun sedih. Dia bahkan dengan tenang berkata supaya adiknya hidup. Dia hanya punya beberapa harapan yang dia harap dapat terkabul sebelum dia pergi.

Kanak-kanak berumur 8 Tahun Ini Harus “Mengorbankan Nyawa” Untuk Adiknya, Tapi Apa Yang Dia Lakukan Buat Ramai Terkejut!

Mama yang melihat hal ini tidak boleh berbuat apa-apa selain menemani anak lelakinya yang masih kecil itu untuk merealisasikan impiannya 1 per 1.

Pertama, Andi ingin melihat tempat dia dan ibu bapanya pernah menanam labu dulu. Tempat itu sekarang sudah menjadi lapangan yang sangat besar. Tentu saja pohon labu yang pernah ditanam mereka masih ada.Andi ingin memetik buahnya, tapi sayang, pohon itu tidak hanya belum berbuah, walaupun berbunga pun belum. Andi sedih, begitu juga dengan mamanya, tapi dia tetap tidak menangis.

Kanak-kanak berumur 8 Tahun Ini Harus “Mengorbankan Nyawa” Untuk Adiknya, Tapi Apa Yang Dia Lakukan Buat Ramai Terkejut!

Kemudian Andi ingin melawat sekolahnya, bertemu sekali lagi dengan rakan-rakan dan guru-gurunya. Tapi sayangnya saat itu mereka sedang dalam masa cuti. Andi yang dirawat lama di rumah sakit tidak pernah tahu hal itu. Tapi dia tetap tidak kecewa, Andi hanya membayangkan masa-masa dia sekolah dulu. Mama yang menemani Andi kemudian menangis, memeluk Andi dan berkata supaya dia tidak mengejar impian-impiannya lagi. Mamanya tidak mahu Andi kecewa kerana tidak boleh mendapat apa yang dia impikan. Mamanya sedih sekali apabila membayangkan masa-masa di mana Andi selesai menyelesaikan segala impian kemudian meninggal.

Kanak-kanak berumur 8 Tahun Ini Harus “Mengorbankan Nyawa” Untuk Adiknya, Tapi Apa Yang Dia Lakukan Buat Ramai Terkejut!

Andi kemudian mendengar kata-kata ibu bapanya, tapi dia tetap ingin mengabulkan impiannya yang terakhir. Di masa-masa ini, mama papanya membelikan banyak mainan lilin. Banyak perkara yang mereka buat bersama-sama di sebalik air mata kesedihan yang terus menitis, mengingat waktu Andi sudah tidak lama lagi.

Suatu hari, ada seorang nenek tua yang tinggal di dekat rumah Andi datang berkunjung. Saat tahu keadaan Andi, nenek ini menangis sambil memeluk Andi. Andi yang tetap kuat kemudian menghibur nenek dan menghapuskan air matanya sambil berkata, “Nenek, jangan sedih lagi ya. Ini mungkin terakhir kalinya aku boleh hapus air mata nenek. Kalau nenek nangis lagi, nanti tidak ada yang hapusin air mata nenek.” Selesai Andi berkata, tangisan kemudian meletup di ruang tamu.

Kanak-kanak berumur 8 Tahun Ini Harus “Mengorbankan Nyawa” Untuk Adiknya, Tapi Apa Yang Dia Lakukan Buat Ramai Terkejut!

Hari demi hari, keadaan Andi memburuk dan dia harus dilarikan ke rumah sakit. Tapi sayangnya, si kecil yang berumur 8 tahun ini tidak berjaya diselamatkan hanya kerana keadaan ekonomi ibu bapanya yang tidak mencukupi. Sampai akhir, impian terakhir Andi untuk menjadi kakak yang baik bagi adiknya tetap tidak menjadi kenyataan. Di dunia ini, tidak seharusnya ada anak-anak yang seperti Andi, meninggal hanya kerana keadaan ekonomi yang tidak mencukupi. Ayo kita perangi supaya tidak ada lagi Andi Andi yang lain!