Peninju Wanita MMA Terberak Ketika Dibelasah. Tetapi Jawapan Yang Diberi selepas Kejadian Itu Memang Win.

Peninju Wanita MMA Terberak Ketika Dibelasah

Anda mungkin pernah menonton perlawanan WWE yang disiarkan dalam kaca televisyen namun bagaimanakah pula perlawanan MMA (Mixed Martial Arts).Jika perlawanan WWE hanyalah sandiwara di hadapan kamera semata-mata, tidak bagi MMA kerana semua aksi di hadapan kamera adalah benar.Terbaharu, kejadian memalukan berlaku apabila seorang peninju wanita MMA, Justine Kish terberak ketika sedang bertarung di dalam gelanggang dengan Felice Herrig di UFC Fight Night 122.

Justine telah ditumbuk bertubi-tubi oleh Felice sebelum cairan berwarna coklat terkeluar dari bahagian belakang wanita itu yang memakai seluar dalam hitam.

Sebahagian gelanggang itu pula ‘dibanjiri’ cairan coklat tersebut yang dipercayai najis.

Malu bertimpa-timpa apabila Justine yang merupakan seorang peninju MMA profesional kalah di tangan Felice.

Bagaimanapun, Justine kelihatan tenang berhadapan dengan peminat dan owang awam malah sempat mengemaskini laman sosial Twitternya.

“I am a warrior, and I will never quit. #ShitHappens haha be back soon. (Saya seorang pejuang dan tak pernah mengalah. Saya akan kembali.)” tulisnya.

Peninju Wanita MMA Terberak Ketika Dibelasah
Peninju Wanita MMA Terberak Ketika Dibelasah
Peninju Wanita MMA Terberak Ketika Dibelasah
Peninju Wanita MMA Terberak Ketika Dibelasah

Teks oleh: Amri Hassan
Sumber: MMA Junkie

Seperti Diramal! Ibu Menjual Nasi Lemak RM1 Di But Kereta Yang Tular Baru2 Ini Telah Dihalau MpAJ !! Sekarang Terpaksa Berniaga Di….

 

“Saya akan cuba buat permohonan mendapatkan permit perniagaan, Isnin ini, supaya kami berniaga secara sah,” kata Nur Ain Kadir, 30, peniaga nasi lemak but kereta dekat stesen minyak, di Ampang.

Kisah kegigihan Nur Ain yang berniaga nasi lemak sambil menjaga tiga anaknya termasuk seorang berada dalam kendongan tular di laman sosial sebelum ini.

ibu lima anak berusia satu hingga 13 tahun itu berkata, sebaik perkara itu tular, Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) menghalangnya berniaga, pada kira-kira 5 petang semalam.

“Saya baru buka but kereta. Orang ramai tak sempat beli pun lagi, tiba-tiba datang penguat kuasa MPAJ minta saya beredar dari kawasan itu.

 
“Akur dengan arahan itu. Saya pun beredar dan berpusing di kawasan sekitar sehinggalah terjumpa kawasan dekat hospital di Ampang dan berniaga di kawasan itu,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya, dia mengakui kesalahan dilakukan dan akan cuba membuat permohonan permit perniagaan secepat mungkin.

“Begitupun, saya bersyukur kerana pemilik stesen minyak dekat lokasi saya berniaga minta saya hantar nasi lemak setiap pagi,” katanya.

Sumber FB  : Ain Dan Faizal
Kredit:  -Pen Merah Press

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

Fasha Sandha telah berkongsi gambar rumahnya yang telah dihias dan diubah suai oleh team Lentera Creative Home.

Memang cantik hiasan dalaman rumah Fasha Sandha ini. Simple tapi nampak mewah dan menarik.

Ini komen dari designer:

Nahhh ni la dia pic sepenuhnya rumah pelakon popular Fasha Sandha yg telah di transformasikan oleh team Lentera Creative Home.

Kami telah memilih konsep Modern English Luxury sepertimana yang Fasha sendiri kehendaki.

Segalanya bertukar baru dan kami mainkan dengan warna pastel yg nampak lebih mewah dan glamour seperti tuan rumah.

Alhamdulillah Fasha happy sangat perubahan pada ruang tamu nya sehingga kan beliau tergamam tidak terkata.

Segalanya adalah idea dari Lentera Creative Home..

Para peminat telah memuji kecantikkan rumah Fasha Sandha ini. Jom layan koleksi gambar rumah Fasha Sandha:

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

21 Gambar Hiasan Dalaman Rumah Fasha Sandha Yang Terlajak Mewah

Serina Lepas Hak Penjagaan Anak-Anak, Ini Luahan Sayu Chef Wan Memang Pedas dan Mendalam !!

Serina Lepas Hak Penjagaan Anak-Anak, Ini Luahan Sayu Chef Wan

Kisah rumah tangga Serina Redzuawan dan suaminya Gavin atau nama Islamnya Salahudin Ghafar turut mendapat perhatian netizen sebelum ini. Dan semalam, Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam telah memerintahkan hak jagaan dua anak Serina diserahkan kepada bapanya Gavin.

Hak itu diberikan selepas persetujuan bersama antara Serina dan Gavin mengikut syarat dan terma yang disetujui bersama. Namun, bapa kepada Serina, chef selebriti terkenal Chef Wan berasa amat sedih dengan keputusan yang dibuat oleh Serina itu.

Serina Lepas Hak Penjagaan Anak-Anak, Ini Luahan Sayu Chef Wan

Dalam satu status yang dimuat naik oleh Chef Wan di laman IGnya itu Chef Wan meluahkan rasa kecewanya dan menganggap Serina tidak mengikut nasihat yang telah diberikan kepada Serina.

Berikut adalah perkongsian penuh dari Chef Wan.
 



Rata-rata netizen menyokong apa yang ditulis oleh Chef Wan itu. Mereka melahirkan rasa simpati dan berdoa agar Serina tabah dalam menghadapi ujian hidup. 
 
Serina Lepas Hak Penjagaan Anak-Anak, Ini Luahan Sayu Chef Wan

Serina Lepas Hak Penjagaan Anak-Anak, Ini Luahan Sayu Chef Wan

Serina Lepas Hak Penjagaan Anak-Anak, Ini Luahan Sayu Chef Wan

Serina Lepas Hak Penjagaan Anak-Anak, Ini Luahan Sayu Chef Wan

Sumber: http://www.blogmazeer.com/2017/07/serina-lepas-hak-penjagaan-anak-anak.html

Ini Sebabnya Kenapa Pasangan Nampak Seiras. Kata Orang Itu Juga Petanda Jodoh Kuat Kan

Biasa orang cakap muka pasangan nampak seakan-akan sama jodoh panjang kan. Walaupun mungkin tidak seratus peratus sama, mungkin seorang kulitnya gelap dan satu lagi cerah, bentuk mukanya yang satu lonjong, yang satu bulat, tetapi namun nampak mirip.

Ada masanya apabila kita menangkap gambar berdua dengan suami atau isteri kita, pasti akan ada yang berkata, “Muka kamu berdua ni dah macam kembar saya tengok!”

Kita sendiri tidak tahu bagaimana hendak menerangkan fenomena ini atau tidak faham mengapa ia berlaku.

Menurut seorang ahli psikologi dari Universiti Michigan di Amerika Syarikat, Robert Zanjonc, dalam kajiannya telah mengumpulkan gambar perkahwinan beberapa pasangan dan membandingkan gambar tersebut dengan wajah yang terbaru. Hasil kajian tersebut mendapati wajah pasangan yang telah lama berkahwin akan kelihatan saling tak tumpah antara satu sama lain.

Malah, menurutnya, semakin bahagia rumah tangga pasangan terbabit, semakin sama wajah mereka. Menarik, bukan? Tetapi, bagaimana agaknya benda seperti ini boleh berlaku?

1.     Berkongsi Pengalaman yang Sama

Antara sebab utama mengapa wajah kita seakan-akan wajah isteri atau suami kita adalah kerana kita berkongsi pengalaman yang sama sepanjang menjalani rumah tangga berdua. Termasuklah perkara sedih, gembira, menarik, membosankan, dan pelbagai lagi aspek kehidupan lain – kita melakukan dan menempuhinya bersama dengan pasangan kita.

Secara tidak langsung, perasaan yang kita alami bersama sepanjang tempoh perkahwinan kita itu telah membentuk personaliti, bahasa tubuh, dan keadaan fizikal yang agak serupa.

Malah, pengalaman yang sama kita tempuhi itu juga telah membentuk garis-garis kedutan pada wajah yang serupa seperti pasangan kita – bentuk, panjang, dan di tempat yang sama!

2.     Kita Meniru Eksperi Muka Pasangan Tanpa Sedar

Kadangkala, kita sendiri tidak tahu bagaimana hendak menerangkan fenomena ini atau tidak faham mengapa ia berlaku. Antara sebab kenapa pasangan berkahwin mempunyai paras rupa yang semakin sama adalah kerana kita terdorong untuk meniru ekspresi muka pasangan kita tanpa disedari.

Menurut kajian yang dilakukan oleh Robert Zajonc, semakin lama kita menghabiskan masa dengan pasangan kita – setelah bertahun-tahun – semakin cenderung untuk kita meniru ekspresi atau mimik wajah mereka.

Ini kemudiannya mengubah rupa paras kita sedikit demi sedikit sehingga menjadi kelihatan seiras dengan suami atau isteri kita!

3.     Pengaruh Komunikasi atau Hubungan Sosial yang Lama

Melalui penemuan ini juga, boleh dirumuskan bahawa rupa paras yang serupa bukan sahaja bergantung kepada genetik atau pewarisan biologi keluarga, malah kepada komunikasi sosial yang berpanjangan.

Untuk mudah faham, kita perasan tak apabila kita melihat bangsa lain, bagi kita, rupa mereka semuanya sama.

Apabila kita melihat mat saleh, kita rasa wanita atau lelaki mereka kelihatan sama sahaja di mata kita. Atau, apabila kita melihat susuk tubuh atau wajah pak arab atau mak arab, sukar untuk kita membezakan antara satu dengan yang lain – mereka kelihatan seiras!

Begitu jugalah dengan fenomena wajah suami dan isteri! Ia adalah akibat hubungan sosial antara suami dan isteri setelah bertahun-tahun bersama.

Memang masuk akal juga jika difikirkan lagi.

Jika ada yang berkata-kata tentang wajah anda yang serupa dengan pasangan, mungkin anda boleh memberikan penerangan di atas kepada mereka.

Sumber: TheAseanParent Malaysia

(Video) Gempar!!! Para saintis melakukan kajian dan menemui haiwan yang terbesar di dunia. Dan haiwan itu dikatakan lebih besar dari benua Australia. Haiwan apakah itu? Saksikan video yang telah disediakan…..

Saintis didunia telah berdebat tentang haiwan yang terbesar didunia dan kajian mereka telah menemui haiwan yang lebih besar dari ikan paus biru. Haiwan ini juga dikatakan lebih besar dari benua Australia!!
Berikut telah disediakan video yang boleh membuatkan orang ramai terkejut begitu besar haiwan tersebut..
Haiwan terbesar di dunia

Somber: http://www.taliponburok.com

8 Jenis Kubur Ada Atas Dunia Ini. Selain Kubur Manusia. Nak Tahu Sila Baca

Kubur Teksi 

Lokasi perkuburan bangkai teksi ini terletak di pertengahan kota Chingqing, China. Alasan teksi-teksi ini dibuang sebenarnya cukup klasik, pencemaran udara serta adanya alternatif kenderaan yang lebih murah.

 

Kubur Sauh

Cemiterio das Ancoras atau Kubur Sauh di sebuah bukit pasir Pulau Tavira. Kubur Sauh ini sengaja dibangunkan untuk mengenang kejayaan tradisi menangkap ikan tuna dengan jaring besar dan sauh, teknik memancing yang ditemui oleh bangsa Fenisia.

Tavira digunakan untuk menjadi tempat khas untuk memancing ikan tuna dan mereka mendirikannya sebagai peringatan selepas ikan-ikan tuna meninggalkan pantai.

 

Kubur Kereta Api Antik/Lama

Salah satu lokasi tarikan pelancong di Uyuni, Bolivia adalah salah sebuah perkuburan kereta api antik. Pada masa dahulu, lokasi ini adalah bandar yang digunakan sebagai pusat pengedaran untuk kereta kereta api yang membawa mineral dalam perjalanan mereka ke pelabuhan Lautan Pasifik.

Landasan kereta api didirikan oleh pihak Inggeris yang tiba pada akhir abad ke 19 dan membentuk sebuah komuniti yang cukup besar di Uyuni. Pembangunan rel dimulakan pada tahun 1888 dan berakhir pada tahun 1892.

Sebahagian besar kereta api digunakan oleh syarikat perlombongan. Namun, pada tahun 1940an, industri perlombongan mengalami kejatuhan kerana kehabisan mineral. Banyak kereta api telah ditinggalkan sehingga menjadikannya sebagai kubur kereta api terbesar di dunia.

 

Kubur Kereta

Disebuah bandar perlombongan di Selatan Sweden, anda boleh melihat sebuah perkuburan 1000 kereta klasik dari tahun 1950an.

Lokasi ini didirikan oleh dua bersaudara untuk menyimpan kereta yang ditinggalkan askar semasa Perang Dunia Kedua. Mereka kemudian meninggalkan tapak ini pada tahun 1990an.

Kereta-kereta klasik yang telah berkarat itu berasal dari jenama ternama seperti Opel, Ford, Volvo, Buick, Audi, Saab dan Sunbeam. Model kereta yang ada disana boleh dikatakan sangat mewah sewaktu era tersebut.

Ditempat ini anda juga boleh melihat pokok-pokok yang tumbuh disekitar badan kereta dan lumut meliputi kerusi dan roda pemandu. Kenderaan-kenderaan ‘vintage’ dianggarkan bernilai lebih 100,000 pound sterling.

Ada pihak tertentu di Sweden mahu melupuskan kereta-kereta ini namun para pencinta alam sekitar mempertahankannya.

 

Kubur Kapal Laut

Perkuburan bangkai kapal laut ini terletak di Teluk Nouadhibou, Mauritania. Salah satu perkuburan paling unik di dunia ini merupakan bangkai kapal terbesar yang ada sehingga kini. Sekiranya berkunjung ke sini, kita akan melihat ratusan kapal bersaiz gergasi terdampar di lokasi ini.

Fenomena kapal yang dibiarkan di sini sudah bermula sejak tahun 80an lagi. Petugas pelabuhan pada masa itu akan menerima sejumlah wang dari pemilik kapal yang mahu membuang kapal-kapal mereka yang sudah rosak dan tidak lagi digunakan.

Nouadhibou merupakan salah satu lokasi paling miskin di dunia. Sehingga kini terdapat ramai penduduk yang menjadikan kapal-kapal buruk tersebut sebagai tempat tinggal.

 

Kubur Kapal Terbang/Jet Pejuang

Sebuah kawasan gurun seluas 1,052 hektar di Pangkalan Tentera Udara Davis Monthan, Tucson, Amerika Syarikat dijadikan tempat menyimpan 4,200 pesawat lama termasuklah jet pejuang yang bernilai AS$35 bilion (RM$118 bilion).

Ia dijadikan alat ganti untuk pesawat yang kini digunakan oleh Tentera Udara AS. Enjin, peluru, pendawaian elektrik dan elektronik pesawat lamaakan dikitar semula untuk mengurangkan kos penyelenggaraan pesawat-pesawat lama.

Pada tahun 2005, kakitangan di pusat itu mengitar semula lebih 19,000 komponen pesawat-pesawat tersebut yang bernilai AS$568 juta (RM$1.9 bilion).

Gurun itu merupakan tempat paling sesuai untuk menyimpan barang besi kerana kelembapan yang rendah menyebabkan badan pesawat tidak dipenuhi karat.

Sebahagian besar adalah pesawat tentera udara dan laut. Pangkalan itu adalah rumah bagi pesawat tempur F-4, F-15, F-16, F-18 dan dan banyak lagi pesawat tempur yang lain. Pihak tentera menjadikan gurun ini sebagai tempat simpanan pesawat sejak 60 tahun yang lalu.

Kawasan gurun yang unik ini pernah dijadikan sebagai lokasi penggambaran filem Transformers.

 

Kubur Mesin Penjual Automatik/Vending Machine

Perkuburan mesin penjual automatik di Tamamura, Gunma-ken, Jepun. Mesin menjual automatik ini adalah mesin buruk yang disimpan kerana membazirkan tenaga elektrik. Ini kerana elektrik diperlukan selama 24 jam untuk mesin-mesin ini beroperasi menyejukkan atau memanaskan minuman.

 

Kubur Kereta Kebal

Di luar kota Kabul, Afghanistan, kita akan melihat pemandangan luar biasa ini. Kereta Kebal yang telah ditinggalkan oleh tentera Soviet selepas kegagalan menakluki Afghanistan pada tahun 70-80an.

Kereta-kereta Kebal itu sekarang telah menjadi tempat yang popular bagi warga Afghanistan mahupun pelancong yang berkunjung ke situ.

 

Kredit : SEPAT

kisah Posmen yang luar biasa! Apa Yang Dilakukan ketika Kemalangan Semasa Bertugas Buat Ramai Orang Terharu. Sampai ada Mendapat Perhatian Perdana Menteri, Hebat !!

Kisah Dua posmen yang luar biasa !

Kisah Dua posmen yang luar biasa !

10 OGOS 1982

Seperti biasa, Norlisman Abu, seorang posmen sedang menunggang motorsikalnya sambil membawa sejumlah surat biasa dan SURAT BERDAFTAR.

Malang menimpa apabila motornya terbabas ketika cuba mengelak sebuah kereta yg melanggar traffic light.

Akibatnya Norlisman parah kerana terhumban di tepi jalan.

Namun atas prinsip amanah, walau dalam keadaan berlumuran darah dan terhoyong-hayang, dia tetap bangun dan berjalan mendapatkan surat-surat itu serta memeluknya dgn erat.

Walaupun polis yg tiba di situ memujuknya untuk mengambil surat itu, Norlisman hanya memberi surat biasa, tetapi tidak dengan SURAT BERDAFTAR.

Akhirnya dia dibawa ke hospital dgn SURAT-SURAT BERDAFTAR itu sekali.

Di hospital juga begitu. Norlisman tetap enggan menyerahkan surat-surat tersebut sehinggalah wakil Pos datang mengambilnya di wad beliau dirawat.

Keputusan yang dibuat itu telah menyelamatkan surat-surat berdaftar tersebut sehingga semuanya selamat diserahkan kepada penerima beberapa hari selepas kejadian walaupun dalam keadaan dgn dipenuhi darah kering.

Beliau diberitahu disebabkan surat-surat itu berdarah, ramai penerima terkejut dan ada juga yang marah. Tetapi selepas mereka tahu apa berlaku melalui akhbar, ada yang datang melawatnya di hospital.

Apa yg menarik dalam kes ini, waktu dia memeluk surat itu dlm keadaan berlumuran darah, ada jurugambar sempat mengambil gambarnya.

Esoknya kesemua akhbar di negara ini menyiarkan foto berkenaan hingga menarik perhatian Perdana Menteri ketika itu, Datuk Seri Dr Mahathir. Dr M kemudian mengarahkan menteri melawat dan memberi penghormatan pada beliau di HKL.

Kisah Dua posmen yang luar biasa !

 

SEPTEMBER 2016

Kisah Dua posmen yang luar biasa !

Mohd Nazli Mohd Idris, 32, sudah lima tahun bekerja dengan Pos Laju Bukit Mertajam Pulau Pinang.

Namun tragedi menimpa apabila beliau terlibat dalam kemalangan di Simpang Ampat, Pulau Pinang hingga menyebabkan Mohd Nazli cedera di siku, pinggang, lutut, bahu dan belakang badan.

“Masa kejadian itu saya lihat di cermin sisi kereta berkenaan yang dipandu laju dan memotong kenderaan di belakang, tiba-tiba merempuh motosikal saya.

“Akibat perlanggaran itu, saya terjatuh dan terseret 2 meter serta barangan yang saya bawa dalam tong pos itu tercampak ke tengah jalan.

“Saya duduk di tepi jalan, bersandar pada motosikal dan rasa seperti nak pitam. Saya gagahkan diri kutip semua barangan itu kerana ia sememangnya barangan penting melibatkan kad kredit,” katanya pada Harian Metro.

Bapa kepada tiga orang anak itu berkata, dia perlu menjaga barangan itu kerana ia sudah diamanahkan kepadanya.

“Saya takut ada ‘penyangak’ ambil barang dan bukan membantu saya ketika kemalangan serta bimbang saya akan dipersalahkan sekiranya barangan pelanggan hilang.

“Saya sebenarnya bernasib baik kerana kerana tong yang diletakkan di belakang motosikal itu mengurangkan impak kemalangan tetapi tong berkenaan terbuka sehingga barangan tercampak keluar,” katanya

Sifat amanah Norlisman dan Mohd Nazli ternyata LUAR BIASA. Tak ramai yg tahu kisah ini atau mungkin dah lupa.

Aku yang tahu dan ingat rasa bertanggungjawab untuk menukilkannya kembali agar ia tidak pudar ditelan masa…merekalah ‘unsung heroes’ yang kita perlu kenang jasa dan pengorbanan mereka walaupun KEDUA-DUANYA cuma penghantar surat!

Sumber : http://duniahavoc.com/kisah-amanah-dan-kejujuran-dua-posmen-yang-luar-biasa/

Buat Pertama Kalinya..Ini Komen Aliff Aziz Tentang Kontroversi Yang Melanda Selepas DiKecam Teruk!


Aliff Aziz kini menjadi tumpuan ramai tentang kontroversi yang melandanya.

Ramai yang tertunggu-tunggu komen dari selebriti dari Singapura ini.

Akhirnya Aliff Aziz yang telah dibebaskan dari pihak polis telah membuat komen tentang isu rumah tangganya.

Aliff Aziz mengesahkan sudah berdamai dengan isterinya Bella Astillah.

Sebaik sahaja dibebaskan atas jaminan polis semalam Aliff Aziz terus berjumpa Bella Astillah dan keluarga mertua.

Aliff menjelaskan dia sudah pulang ke rumah sejak semalam untuk bertemu isteri, anak dan keluarga mentuanya dan terus meminta maaf.

Bella sekeluarga telah menerima permohonan maaf dari Aliff Aziz.

Ini komen Aliff:

SAYA MINTA MAAF

“Apa saya boleh katakan, ini membabitkan hal rumah tangga kami. Tidak semua yang tular itu betul. Sebagai lelaki, saya berani akui kesilapan diri. Apa saya buat silap, saya mengaku.

“Setiap manusia pasti buat salah. Saya dah mulakan hidup baru. Apa orang nak cakap sekalipun, saya terima dan kena hadap,”

“Ketika berjumpa Bella, saya terus minta maaf. Alhamdulillah dia memaafkan saya. Macam mana sekali pun saya tetap suaminya.

BUKAN KAKI PUKUL

“Ingin dijelaskan juga saya bukan kaki pukul seperti dihebohkan. Saya tak memukul Bella pun. Malah dalam laporan polis, Bella tak cakap pun perkara itu. Bergelut dan belasah dua perkara berbeza.

“Memang betul saya buat salah, tapi dia tahu saya takkan sampai ke tahap itu. Berita tak betul seperti itu membuatkan Bella terkilan,”

BUAT SIDANG MEDIA ESOK

“Saya berharap apabila berjumpa rakan media esok semua orang akan jelas dan faham. Tidak ada lagi cerita yang bukan-bukan diperbesar-besarkan. Saya pun kalau boleh tak nak isu ini berpanjangan.

“Saya yakin akan ada soalan yang menyentuh pihak lain. Saya nak maklumkan awal-awal, perkara itu memang takkan diperkatakan. Bagi saya perkara ini membahayakan.

“Saya pun tak berhubung dengan pihak sana dan tak tahu apa tindakan mereka. Apa yang penting adalah rumah tangga dan keluarga saya sekarang,”

Maka mari kita sama tunggu penjelasan lebih lanjt dari Aliff Aziz tentang kontroversi ini pada hari esok.

Sumber: HarianMetro

Masih Ingat Kemalangan Van Tahfiz awal Ramandhan Lepas ? Ini Perkembangan Terbaru Salah Seorang Mangsa Terselamat. Kemalangan itu mengubah hidup Al hafiz ini. Memang Perit Apa Yang Ditanggungnya… (6Gambar)

Kota Bharu : Angah atau Muhammad Faiz Hafizzudin Mohd Izahir dinobatkan Al-hafiz pada 14.11.16, beliau adalah anak harapan keluarga untuk menjadi insan hebat kepada Mahaad Tahfiz pusat pengajian nya.Kemalangan pada bulan Ramadan lalu kini mengubah hidup Angah, dia kini terlantar di Hospital HUSM, amat perit buat keluarga melihat keadaan Angah, namun setiap hari ada perkembangan positif buat Angah, syukur pada yang Allah.

Kami rindu Angah mengalunkan bacaan ayat Quran, semoga cepat sembuh wahai anak, ibu dan ayah serta rakan-rakan dan pengurusan Mahaad selalu berdoa untuk Angah diberi kesembuhan seperti sedia kala.

Masih Ingat Kemalangan Van Tahfiz awal Ramandhan Lepas ? Ini Perkembangan Terbaru Salah Seorang Mangsa Terselamat. kemalangan itu mengubah hidup Al hafiz ini. Memang Perit Apa Yang Ditanggungnya... (6Gambar)

Masih Ingat Kemalangan Van Tahfiz awal Ramandhan Lepas ? Ini Perkembangan Terbaru Salah Seorang Mangsa Terselamat. kemalangan itu mengubah hidup Al hafiz ini. Memang Perit Apa Yang Ditanggungnya... (6Gambar)

Masih Ingat Kemalangan Van Tahfiz awal Ramandhan Lepas ? Ini Perkembangan Terbaru Salah Seorang Mangsa Terselamat. kemalangan itu mengubah hidup Al hafiz ini. Memang Perit Apa Yang Ditanggungnya... (6Gambar)

Masih Ingat Kemalangan Van Tahfiz awal Ramandhan Lepas ? Ini Perkembangan Terbaru Salah Seorang Mangsa Terselamat. kemalangan itu mengubah hidup Al hafiz ini. Memang Perit Apa Yang Ditanggungnya... (6Gambar)

Masih Ingat Kemalangan Van Tahfiz awal Ramandhan Lepas ? Ini Perkembangan Terbaru Salah Seorang Mangsa Terselamat. kemalangan itu mengubah hidup Al hafiz ini. Memang Perit Apa Yang Ditanggungnya... (6Gambar)

Setelah hampir dua bulan terlantar, keadaan terkini pelajar tahfiz Muhammad Faiz Hafizzudin Mohd Izahir, mangsa kemalangan van beramai-ramai di Kuala Krai pada awal Ramadan lalu bertambah baik.

Biarpun masih tidak dapat bercakap, mangsa berusia 17 tahun yang kini berada dalam separuh sedar terlantar di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) itu sudah mula memahami percakapan orang lain.

Bapanya, Mohd Izahir Kassim berkata, jika sebelum ini anak keduanya itu hanya mampu berpaling jika namanya dipanggil, namun kini anaknya sudah mampu merasai sentuhan.

“Sejak dia terlantar, inilah detik yang sangat menggembirakan kami. Bila saya genggam tangan dan minta dia respons, dia sudah boleh mengerlip mata dan melihat ke arah kami,” katanya, semalam.

Lebih menggembirakan Mohd Izahir apabila air mata anak lelaki yang mesra dipanggil Angah itu semakin laju mengalir bila berbisik sesuatu apatah lagi menyentuh rindunya keluarga untuk mendengar alunan ayat-ayat suci al-Quran daripadanya.

Bersyukur dengan perkembangan positif itu, Mohd Izahir berkata, dia bersama ahli keluarga tidak pernah putus berdoa.

Kerinduan untuk mendengar suara anaknya itu juga semakin menebal apatah lagi lantunan suara mengalunkan ayat suci al-Quran ketika dia masih sihat sentiasa terlintas di fikirannya.

Katanya, berkat doa semua pihak, impian tersebut mungkin akan menjadi kenyataan apabila doktor memaklumkan kepadanya bahawa anaknya itu berpeluang boleh bercakap jika tidak menggunakan alat trakeostomi di lehernya.

“Saat itu yang kami tunggu. Ya ALLAH ya Tuhan ku. Saya mengharapkan insan lain di luar sana terus mendoakan agar Angah kembali sihat dan boleh mengaji al-Quran seperti biasa,” katanya.

Muhammad Faiz Hafizzudin yang sudah menghafal 30 juzuk al-Quran itu antara tujuh yang terselamat dalam kemalangan membabitkan 14 warga tahfiz berkenaan di Kilometer 55 Jalan Kuala Krai-Kota Bharu, di Telekung pada 2 Jun lalu, semoga habis cepat sembuh.

Sumber : http://beritasayu.net/siksanya-hidup-angah-kemalangan-itu-mengubah-hidup-al-hafiz-ini-6gambar/